نصب ترموود + نکات مهم جهت نگهداری و افزایش طول عمر ترموود

تیم تولید محتوای وودنا 1403/02/15
نصب ترموود

نصب ترموود بسیار ساده است، اما نکات اساسی و استانداردی وجود دارد که باید رعایت شوند. در غیر این صورت، ممکن است باعث از بین رفتن چوب ترمو شوند. قبل از هر چیز، لازم به ذکر است ، مطالعه‌ی این مقاله برای همه‌ی افرادی که تصمیم به نصب ترموود دارند، ضروری است. حتی اگر اجرای پروژه توسط نصاب ترموود انجام میگردد ، لازم است تا این نکات را یادآوری کنید تا نصب چوب ترمو به درستی انجام شود تا دوام محصول بیشتر گردد .

پس با ما همراه باشید .

مراحل پیش از نصب ترموود

قبل از نصب چوب ترمو لازم است اقداماتی انجام گردد تا نصب به درستی انجام پذیرد .

بدین منظور حتماً این مراحل را انجام دهید یا از انجام صحیح آن مطمئن شوید :

  1. آماده‌سازی سطح: مطمئن شوید که سطح نصب ترموود تراز و صاف است. هیچگاه ترموود را تحت فشار نصب نکنید، زیرا ممکن است باعث تاب برداشتن آن شود.
  2. استفاده از زیرساز مناسب:
    به منظور نصب ترموود در فضای باز، حداقل از پروفیل آهن 2 در 4 برای زیرساز استفاده کنید. زیرساز را حتما رنگ آمیزی کنید تا از زنگ زدگی آن جلوگیری گردد . (در صورت نیاز به اجرای زیر ساز چوبی ، حتما از زیرساز ترموچوب استفاده نمایید.)
    به منظور نصب در فضای داخل ، میتوانید از زیر ساز چوب خام به قطر 2 تا 4 سانتی متر استفاده نمایید .
    به منظور اجرای ترموود در کف حتما دقت کنید ، سازه در فاصله های نزدیک تر و با رعایت تراز کف انجام پذیرد.
  3. فاصله مناسب بین شاخه‌ها: حتماً فاصله 4 تا 6 میلی‌متری بین هر شاخه را رعایت کنید.

نصب ترموود

نکات مهم در نصب ترمووود

برای نصب ترموود، لازم است این نکات رعایت شود :

  1. استفاده از پیچ مناسب: از پیچ های گالوانیزه یا پیچ مخصوص ترموود استفاده کنید. پیچ های نامناسب می‌توانند باعث زنگ زدگی و تغییر رنگ ترموود شوند.
  2. رنگ آمیزی قبل از نصب: در صورت نیاز به رنگ‌آمیزی، قبل از نصب ترموود، آن را رنگ کنید. این کار باعث اصلاح رنگ در نقاط برش داده شده می‌شود. ( در صورتی که رنگ آمیزی بعد از اجرا انجام گردد ، پشت ترموود آغشته به رنگ نمی شود . در صورتی که استاندارد اجرای رنگ ترموود، آعشته شدن چوب ترمو به رنگ در تمام جهات آن شامل پشت و روی چوب و زوایای آن است. )
  3. رعایت طول مناسب شاخه ها : بر اساس استاندارد اجرای ترموود ، در صورتی که اجرای ترموود در سقف یا فضای داخلی ساختمان انجام می شود ، می توان از طول بیش از 2 متر استفاده نمود . در غیر این صورت حداکثر طول مناسب شاخه چوب ترمو برای اجرا 2 متر است .
  4. فاصله پیچ‌ها: پیچ‌ها را با فواصل مناسب در صورت نصب در فضای بیرون (50 سانتی‌متر) و در فضای داخلی (تا یک متر) اجرا کنید. ( در صورتی که ضخامت چوب ترمو کمتر از 19 میلی متر است ، فاصله مناسب پیچ 30 سانتی متر می باشد . )
  5. اصلاح رنگ قسمت های برش خورده : در صورتی که در اجرا و پس از رنگ آمیزی ، برشکاری چوب ترمو انجام شد ، لازم است تمامی قسمت های برش خورده مجددا با رنگ ترموود ، رنگ آمیری گردد .

نکات مهم نگهداری چوب ترمو

برای نگهداری ترموود و افزایش طول عمر چوب ترمو ، رعایت این نکات الزامی است :

  1. نانو ممنوع : استفاده از مواد نانو باعث از بین رفتن رنگ ترموود ، در مدت زمان کوتاه می گردد .
  2. شستشو فقط با آب: برای شستشوی ترموود، از آب استفاده نموده و برای جلوگیری از ایجاد لک ، از دستمال نخی استفاده کنید. هیچگاه از مواد شوینده برای شستشوی ترموود استفاده نکنید. ( برای تمیزکاری ترموود در فضای داخل نصب شده ، صرفا گردگیری با استفاده از دستمال خشک کافی است و نیاز به شستشو با آب نمی باشد )
  3. جلوگیری از ضربه: مواظبت از ترموود در برابر ضربه و خراشیدگی ضروری است.
  4. تجدید رنگ منظم: در صورت استفاده از رنگ، هر دو تا پنج سال یکبار ترموود را رنگ کنید.

نصب ترموود

با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله و در صورت رعایت استاندارد در نصب ترموود ، چوب ترمو نصب شده تا 10 سال نیاز به هیچ گونه رسیدگی ندارد و میتوانید از زیبایی آن بهره ببرید . در صورت نیاز به مشاوره در خرید ترموود و اطلاعات بیشتر با کارشناسان وودنا تماس بگیرید .

2 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.