بهترین رنگ برای چوب ترموود

تیم تولید محتوای وودنا 1403/02/21
بهترین رنگ برای چوب ترموود

در این مقاله، به بهترین رنگ برای چوب ترموود و نکات مهمی که در زمان انتخاب رنگ و اجرای پروژه باید به آنها دقت کرد خواهیم پرداخت.

ترموود رنگ مخصوص خود را دارد

قبل از هرچیز، باید بدانید که ترموود دارای رنگ مخصوص خود است و هر رنگی مناسب برای آن نیست. افراد بدون اطلاعات دقیق، گاهی رنگ‌های متفرقه و ارزان قیمت را پیشنهاد می‌دهند که می‌تواند منجر به آسیب وارد شدن به ترموود و خسارات جبران ناپذیری شود.

بهترین رنگ ترموود

بهترین رنگ برای چوب ترموود، رنگ‌های بر پایه آب ، مخصوص ترموود هستند که با کیفیت ترین آنها در کشور آلمان تولید می‌شود. اما برخی برندهای ترکیه‌ای نیز با قیمت مناسب‌تر در بازار یافت می‌شوند که در نظر گرفتن آنها می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما باید توجه داشت که رنگ‌های آلمانی دارای دوام بیشتری هستند.

نکات مهم در رنگ مخصوص ترموود

دوام رنگ چوب ترمو

رنگ مخصوص ترموود درصورتی میتواند بهترین رنگ ترموود باشد که حداقل دو سال دوام داشته باشد و کمتر از این مدت نشان از بی کیفیت بودن رنگ استفاده شده است.

برخی از رنگ های مخصوص ترموود تولید شده در کشور آلمان با ادعای دوام 5 ساله نیز در بازار یافت می شوند که نشان از کیفیت بالای آنها است، اما در برخی از موارد قیمت آنها به قدری بالاست که برای بعضی از پروژه ها مقرون به صرفه نیست.

البته اجرای رنگ ترموود در فضای داخلی شاید دوام رنگ را از استاندارد تولید کننده نیز بالاتر برده و دو برابر حالت معمول دوام داشته باشد.

انتخاب رنگ ترموود بر اساس محل اجرای پروژه

رنگ ترموود بر اساس محلی که قرار است چوب ترمو در آن اجرا شود انتخاب می شود ، پس حتما قبل از خرید رنگ ترموود محل نصب ترموود را در نظر داشته باشید .

بهترین رنگ برای چوب ترمو در پروژه‌های فضای باز

برای پروژه‌های فضای باز، استفاده از رنگ‌های با کیفیت بالاتر و بر پایه آب آلمانی توصیه می‌شود. همچنین در این پروژه ها نیاز است ، دو دست رنگ زیر چوب و سه دست روی چوب ترمو اجرا شود.

بهترین رنگ برای چوب ترمو در پروژه‌های فضای داخلی

برای پروژه‌های فضای داخلی، میتوان از رنگ های ارزان تر نیز استفاده نمود . لازم به ذکر است در این پروژه ها صرفا یک دست رنگ بر روی چوب ترمو کافیست .

بهترین رنگ چوب ترمو وود در پروژه‌های با رطوبت بالا

استفاده از رنگ مخصوص ترموود بر پایه روغن نیز بیشتر برای چوب ترمویی که در فضاهایی با رطوبت بالا (مانند سونا و کنار استخر و جکوزی و مانند آنها) استفاده می شود، پیشنهاد می گردد.

رقیق سازی رنگ ممنوع

رنگ ترموود نیازی به اضافه نمودن مواد شیمیایی دیگر و یا رقیق کردن ندارد و به اصطلاح یک دست اجرا می‌شود. در صورت رقیق نمودن آن، رنگ ترکیب خود را از دست داده و مدت زمان کمتری عمر مفید و دوام خواهد داشت.

رنگ ترموود برای زیبایی

این نکته را هم در نظر داشته باشید که رنگ کردن ترموود الزامی نیست و بیشتر جنبه زیبایی و سلیقه ای دارد. هرچند برای پروژه های فضای باز و یا محیط های با رطوبت بالا، می تواند جنبه نگهداری و پوشش محسوب شود، اما الزامی برای استفاده از رنگ نیست.

هرچه رنگ انتخابی شما به رنگ طبیعی چوب ترمو نزدیک تر باشد، برای زیبایی رنگ در طولانی مدت بهتر است و می توان تعداد دست کمتری رنگ را بر روی چوب اجرا کرد. اما رنگ های خاص ، مانند : سفید و تیره باید حتما سه دست رنگ بر روی روی چوب اجرا شود تا در کوتاه مدت از بین نرود و باعث ایجاد جلوه کهنگی ترموود نشود.

رنگ آمیزی چوب ترموود قبل از نصب

در نظر داشته باشید که رنگ ترموود حتما پیش از اجرای ترموود در پروژه انجام شود و حتی المقدور از رنگ کردن ترموود پس از نصب ترموود پرهیز کنید، بخصوص در پروژه های فضای باز.

صرفه جویی ممنوع

برخی از مجریان و نصابان در رنگ آمیزی چوب ترموود صرفه جویی می کنند و به جای دو تا سه دست رنگ، هر طرف چوب را فقط یک دست رنگ می کنند ، که این موضوع پس از مدتی باعث از بین رفتن رنگ و کم شدن کیفیت چوب رنگ شده خواهد شد.

خرید رنگ ترموود از فروشندگان معتبر

رنگ ترموود حالت تست و آزمایش خاصی جهت تضمین و تایید کیفیت ندارد، تا بتوانید کیفیت آن را پیش از خرید تشخیص دهید. به همین دلیل حتما رنگ ترموود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. معمولا کیفیت رنگ ترموود پس از اجرا و گذشت یک دوره زمانی حداقلی شش تا دوازده ماهه مشخص میشود.

شما میتوانید پس از خرید چوب ترمو از وودنا ، انجام رنگ آمیزی ترموود مطابق استاندارد و با بهترین کیفیت را به ما بسپارید و در نهایت چوب ترمو رنگی را  تحویل بگیرید .

چوب ترمو رنگی

 

شیوه اجرای رنگ ترموود

رنگ آمیزی چوب ترموود نیاز به تخصص خاصی ندارد و خودتان نیز می توانید رنگ را بر روی ترموود اجرا کنید.

رنگ آمیزی چوب ترمو با استفاده از رنگ ترموود پایه آب

  • ابتدا سطح چوب ترمو را با یک دستمال خشک پاک کنید تا اگر خاک اره یا هر چیز دیگری روی آن باشد برداشته شود.
  • سپس با یک تکه ابر رنگ ترموود را بر روی سطح چوب ترمو بکشید.
  • بعد از مدتی که رنگ مذکور به اصطلاح خشک شد (حداقل یک ساعت و بهترین زمان شش ساعت)، دست دوم یا سوم را بر روی همان سطح مجددا تکرار کنید.

رنگ آمیزی ترموود با استفاده از رنگ ترموود پایه روغن

  • ابتدا سطح چوب ترمو را با یک دستمال خشک پاک کنید.
  • سپس با یک قلم مو، رنگ را بر روی سطح یک طرف چوب ترمو بکشید.
  • بعد از مدتی که رنگ مذکور به اصطلاح خشک شد، طرف دیگر آن را رنگ کنید.

 

پرسش و پاسخ

چه رنگی مناسب چوب ترمو است؟

بهترین رنگ ترموود رنگ های بر پایه آبی مخصوص ترموود است که با کیفیت ترین نوع از این رنگ ها در کشور آلمان تولید می شود.

چه تفاوتی بین رنگ های پایه آبی و پایه روغنی ترموود است؟

رنگ های پایه آبی ترموود بهترین گزینه برای بیشتر پروژه هاست ولی رنگ های پایه روغنی ترموود بیشتر برای چوب ترمویی که در فضاهایی با رطوبت بالا استفاده می شود، پیشنهاد می گردد.

چه تعداد دست رنگ برای ترموود الزامی است؟

بر اساس استاندارد نصب ترموود، برای پروژه های فضای باز حتما دو دست رنگ زیر چوب و سه دست روی چوب ترمو باید آغشته به رنگ گردد. اما برای پروژه های فضای داخلی، یک دست رنگ برای چوب ترمو کافیست .

آیا رنگ کردن ترموود الزامی است؟

رنگ کردن ترموود الزامی نیست و بیشتر جنبه زیبایی و سلیقه ای دارد. اما در برخی موارد ممکن است جنبه نگهداری و پوشش داشته باشد.

مهم ترین فاکتور در خرید رنگ ترموود چیست؟

بهترین رنگ ترموود حداقل باید دو سال دوام داشته باشد و کمتر از این مدت نشان از بی کیفیت بودن رنگ استفاده شده است. برخی از رنگ های ترموود تولید کشور آلمان با ادعای دوام 5 ساله نیز در بازار یافت می شوند که نشان از کیفیت بالای آنها است. رنگ مخصوص چوب ترمو تست ندارد ، به همین دلیل حتما رنگ ترموود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

در صورتی که درباره انتخاب بهترین رنگ برای چوب ترموود و خرید رنگ مخصوص ترموود سوالات بیشتری دارید ، با ما تماس بگیرید .کارشناسان وودنا آماده پاسخ گویی به شما هستند.

 

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.